Παράγει προτάσεις με 4 – 5 λέξεις;
Χρησιμοποιεί αντωνυμίες αυθόρμητα "εγώ", "εσύ", "αυτός", "εμείς", "εσείς", "αυτοί";
Χρησιμοποιεί και κατανοεί την άρνηση;
Χρησιμοποιεί τον μέλλοντα π. χ. "θα πάω";
Χρησιμοποιεί τον αόριστο π. χ. "έφαγα";
Δείχνει μέρη του σώματος π. χ. γόνατο, χέρι, φρύδι, κεφάλι;
Κάνει ερωτήσεις με το "Τι;", "Ποιος;", "Που;"
Κάνει ερωτήσεις με το "γιατί";
Εξηγεί την χρήση αντικειμένων π.χ. "Τι κάνουμε με το μαχαίρι";
Παράγει όλα τα σύμφωνα; Ίσως να το δυσκολεύουν τα θ, δ, τς, τζ, ρ
Γίνεται κατανοητός από μη οικεία πρόσωπα;
Κατανοεί οδηγίες που αποτελούνται από 2 – 3 μέρη;
Κατανοεί αντίθετες έννοιες π. χ. βαρύ – ελαφρύ, γεμάτο – άδειο;
Απαντά σ’ ερωτήσεις με το "Πότε";
Μπορεί να ομαδοποιήσει αντικείμενα π.χ να δείχνει όλα τα ζώα, τα πράγματα που τρώμε;
Μετρά αυτόματα έως το 10;
Επαναλαμβάνει και μερικές φορές τραγουδάει παιδικά τραγούδια;
Μπορεί να αφηγηθεί απλά και πρόσφατα γεγονότα;
Έχει αυξήσει σημαντικά το λεξιλόγιό του τον τελευταίο καιρό;