Χρησιμοποιεί λεξιλόγιο 1.500 – 3.000 λέξεων;
Χρησιμοποιεί όλα τα σύμφωνα;
Είναι απόλυτα κατανοητός σε αγνώστους;
Χρησιμοποιεί σωστά όλες τις γραμματικές και συντακτικές δομές;
Ονομάζει τουλάχιστον 3 σχήματα;
Ονομάζει τις ημέρες της εβδομάδας;
Ονομάζει και ξεχωρίζει σε εικόνες τις εποχές;
Ονομάζει αντίθετες έννοιες π.χ. άδειο – γεμάτο;
Χρησιμοποιεί επίθετα για να περιγράψει ανθρώπους και αντικείμενα;
Περιγράφει ουσιαστικά π.χ. "Τι είναι το μήλο";
Περιγράφει κάτι που έζησε με λεπτομέρειες;
Επαναλαμβάνει ένα παραμύθι ή μία ιστορία;
Κατανοεί χρονικές έννοιες και ακολουθίες π.χ. πρώτα – μετά – στο τέλος;
Κατανοεί σύνθετες οδηγίες π.χ. "Πρώτα πάρε το κόκκινο τουβλάκι και μετά το μπλε τουβλάκι";
Κάνει ερωτήσεις με το "Πώς" και το "Γιατί;"
Μπορεί να δώσει επαρκή στοιχεία του εαυτού του π.χ. όνομα και επίθετο, την ηλικία του, τη διεύθυνση του σπιτιού του;
Χωρίζει λέξεις σε κομμάτια π.χ. με παλαμάκια συλλαβές;
Μπορεί να συγκρίνει αν δύο λέξεις ταιριάζουν στο πρώτο ή το τελευταίο κομμάτι τους π.χ. παπούτσι – παγάκι;